czwartek, 19 lipca 2012

Migdałowe kokosanki


Kokosanki to lekkie ciasteczka, idealne na wakacyjną porę. Mój przepis nie zawiera ani grama tłuszczu, stąd można zjeść takich kokosanek nieco więcej :)
Przepis znalazłam na stronie lovefood.com, ale zmieniłam nieco smak moich migdałowych kokosanek i dodałam suszone morele oraz sos z brzoskwini.


Składniki:

2 x ekologiczne jajka
0.25 szklanki brązowego cukru
1.25 szklanki ekologicznych wiórków kokosowych
0.25 szklanki suszonych ekologicznych moreli
0.50 szklanki zmielonych migdałów
0.25 szklanki migdałów bez skórek
2 x szklanki mąki orkiszowej
1x brzoskwinia
Dekoracja
Cukier puder
Wykonanie:

1. Nagrzewamy piekarnik do 175 stopni (obieg) i przygotowujemy ok. 2 blachy wyłożone papierem do pieczenia.


2.  Obieramy ze skórki brzoskwinię i kroimy na małe kawałki. Gotujemy na małym ogniu w rondlu, dodajemy 2 łyżeczki wody. Odstawiamy z ognia i rozgniatamy brzoskwinię aż powstanie nam lekko gęsty sos.


3. Na bardzo małe kawałki kroimy migdały oraz suszone morele (przy morelach polecam użycia nożyczek - bardzo ułatwia życie).


4.  W misce ubijamy same białka na sztywno. Dodajemy cukier i mieszamy robotem kuchennym na zmniejszonych obrotach.


5. Do białka i cukru dodajemy po kolei wszystkie pozostałe składniki ciągle mieszając: wiórki kokosowe, migdały zmielone i te w kawałkach, suszone morele, 2 łyżki mąki oraz sos brzoskwiniowy.


6. Gdy masa będzie już jednolita pora nakładać małe porcje ciasta na blachę. Ja zrobiłam ciasteczka wielkości orzecha włoskiego, delikatnie rozpłaszczając.


7.  Blachy wkładamy do piekarnika na 6-8 min. obserwując co jakiś czas, żeby się nie przypaliły. Będę upieczone, gdy boki przybiorą złocisty kolor.


8. Po upieczeniu wyjmujemy do ostygnięcia i posypujemy cukrem pudrem.


9. Formę do ciasta (najlepiej prostokątną) wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy lekko masłem.
 

Pysznych kokosanek! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz